07191090341
02191090341
07143523510

اگر شما هم قصد خرید و نصب دوربین های مداربسته و دزدگیر اماکن در شهرستان ارسنجان را دارید خواهشمند است با مطالعه این صفحه اطلاعات عمومی خود را در این خصوص کامل تر نمایید :

همچنین شما میتوانید از طریق گزینه تماس با ما در پایین / با ما در تماس باشید .

انواع دوربین مداربسته :

دوربین‌های مداربسته (CCTV) دسته ای از دوربین‌ها هستند که معمولاً برای نظارت بر اماکن داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسته به شرایط محیط انواع مختلفی دارند. این دوربین‌ها به گروه‌های مختلفی مانند دوربین‌های آنالوگ، دوربین‌های دیجیتال و دوربین‌های تحت شبکه تقسیم می‌شوند.

نکات مهمی که در خرید دوربین مداربسته باید به آن توجه کرد :

از خودتان بپرسید چرا قصد خرید دوربین مدار بسته دارم ؟ آیا می خواهید بر رفت و آمد های عمومی نظارت کنید؟ می خواهید چهره ها را ببینید یا کالاها یا تردد افراد را تشخیص دهید؟ سیستم دوربین مداربسته بیسیم می خواهید یا با سیم؟ سیستم های فضای داخلی می خواهید یا باید فضای خارجی را هم پوشش داد؟ چه کیفیتی از دوربین انتظار دارید؟ سیستم مورد نظر شما باید چند دوربین داشته باشد؟ بودجه  شما چقدر است؟
کاربری امنیتی:از دوربین مداربسته برای افزایش امنیت محل نصب استفاده می شود. این افزایش امنیت می تواند شامل پیشگیری یا پیگرد اعمال مجرمانه باشد.
کاربری نظارتی:از دوربین مداربسته برای نظارت بر عملکرد افراد یا تجهیزات استفاده می شود.
البته توجه داشته باشید که 
دزدگیر اماکن بازدارندگی بیشتری نسبت به دوربین دارد.

نوع دوربین را انتخاب کنید. بر اساس نیاز ها و شرایط محیطی، بهترین دوربین را انتخاب کنید

دوربین با سیم: یک دوربین رنگی استاندارد. اکثر دوربین های داخلی/خارجی امروزی از فیلتر مادون قرمز برای دید در شب برخوردارند که تصاویر شبانه آن، برای بهبود کنتراست و جزئیات، سیاه و سفید است. پورت رابط دوربین های سیمی، از نوع BNC یا DIN است و نیازمند کابل ویدیویی جدا نیز هست.
بی سیم: عده زیادی به دوربین های بی سیم رو آورده اند چرا که راهکار مقرون به صرفه ای برای راه انداختن سیستم نظارت در خانه یا محل کارشان است . جدیدترین دوربین های دیجیتال، هم امن هستند، هم با دستگاه های خانگی تداخل نخواهند داشت و هم تصویر و صدای شفافی ارائه می کنند .
آی پی/شبکه: دوربین های آی پی یا شبکه، یک انتخاب دیگر هستند. این دوربین ها به شبکه متصل شده و به شما امکان چک یا کنترل کردن شبکه دوربین های امنیتی تان را از هر جایی می دهند. بسیاری از آنها امکان ضبط ویدیوها بر روی کامپیوتر را هم دارند .با تکامل سیستم های دوربین مدار بسته آنالوگ استاندارد کاری AHD (Analog High Definision ) ساخته شد. دوربین ها و دستگاه های AHD دارای اندازه تصویر HD هستند و در کیفیت های بالاتر از 1 مگاپیکسل تولید و به بازار عرضه شده اند. کیفیت دوربین های مداربسته AHD بسته به کیفیت تصویر متوسط و خوب است. دوربین مداربسته AHD با کیفیت 2 مگاپیکسل FullHD 1080P از پرطرفدار ترین نوع سیستم های AHD بشمار می آید.

از نظر قیمت می توان گفت AHD از ارزان قیمت های بازار است و دوربین های fULL HD 1080P در بازار ایران بین 20 تا 50 دلار فروحته می شوند.
پس از ورود دوربین های AHD به بازار, کمپانی های بزرگ دوربین مداربسته به سمت توسعه و بهبود این تکنولوژی رفتند .کمپانی داهوا تکنولوژی بهبود یافته AHD را با نام HDcvi , و کمپانی هایک ویژن این تکنولوژی را با نام HDtvi به بازار معرفی کرد . در سیستم های HDtvi و HDcvi نواقص AHD رفع شده و قابلیت های بیشتری به آن افزوده شده است.
اگر شما قصد خرید دوربین مداربسته دارید و نمی خواهید زیاد هزینه کنید  بهترین انتخاب و به صرفه ترین حالت به پیشنهاد کارشناسان دیاکالا خرید دوربین های مداربسته HDcvi یا HDtvi است.

سطح نور محیط را را بررسی کنید

یکی از مهمترین موارد و پارامتر های در خرید دوربین مدار بسته میزان توانایی دوربین در هنگام قرار گیری در محیط های تاریک است (دید در شب, مادون قرمز ) . سطوح روشنایی با واحد لوکس اندازه گیری می شوند، هر چه این عدد برای دوربین مداربسته پایین تر باشد نور کمتری برای بازسازی تصویر احتیاج دارد . دوربین های مجهز به مادون قرمز در تاریکی مطلق می توانند تصاویر شفافی از محیط ارائه کنند. برخی از سازندگان دوربین مداربسته از جمله داهوا , مکسرون , تیاندی , هایک ویژن و . . . اقدام به ارائه تکنولوژی جدید جهت دید در شب بصورت رنگی نموده اند .دوربین های مداربسته ی که از این تکنولوژی بهره می برند را اصطلاحا استارلایت (Star Light) می نامند.
قبل از خرید دوربین مداربسته نور محیط را بدقت در شب و روز بررسی نمایید و اگر به تصاویر در تاریکی و شب نیاز دارید دوربین مداربسته دید در شب و مادون قرمز را انتخاب کنید.

رزولوشن تصویر را انتخاب کنید

مسلما هر چه کیفیت تصویر دوربین مداربسته بهتر و بالاتر باشد تصاویر شفافتر با قدرت تفکیک پذیری بالاتری ارائه خواهد کرد . همچنین هر اندازه کیفیت دوربین مداربسته افزایش پیدا کند سیستم نیاز به دستگاه های ذخیره ساز قدرتمند تر و حافظه ( هارد ) حجیم تری دارد که هزینه های سیستم را افزایش خواهد داد. دوربین های مداربسته با رزولوشن تصویر بالاتر دارای قیمت های بیشتری هم هستند . از این رو در انتخاب دوربین مداربسته بالاترین کیفیت را با توجه به بودجه و هدف خود انتخاب نمایید 

نوع و کیفیت سنسور تصویر در داخل دوربین را مشخص کنید

دوربین های مدار بسته با استفاده از سنسورهای DIS(CMOS) یا CCD تصاویر را شکار می کنند. دوربین های ارزان یا کوچک، سنسورشان CMOS است و کیفیت تصویر پایینی هم دارد که در شرایط کم نور، بدتر می شود. اما دوربین های بهتر، سنسور  DISیا  CCD با اندازه بزرگتر دارند. هر چه سنسور بزرگتر، تصویر بهتر و با کیفیت تر. در نتیجه سنسورهای  با تراکم بیشتر، بهترین تصاویر را تولید می کنند .
انواع سنسور تصویر در داخل دوربین مدار بسته و تاثیر آن بر کیفیت خروجی دوربین
دوربین های مدار بسته با استفاده از سنسورهای DIS(CMOS) یا CCD تصاویر را شکار می کنند. هر چه سنسور بزرگتر، تصویر بهتر و با کیفیت تر. در نتیجه سنسورهای  با تراکم بیشتر، بهترین تصاویر را تولید می کنند.

نوع دستگاه DVR

DVR مناسب برای سیستم مداربسته شما بسته به انتظاراتی که از سیستم دارید متفاوت است. مهمترین مساله تعداد کانال های ورودی تصویر و صوت آن می باشد. DVR ها دارای انواع 4 تا 32 کانال می باشند.بهترین کار این است که یک ضبط کننده ویدیویی دیجیتال DVRکه خوش نام و با کیفیت می باشد را انتخاب کنید. معمولا چنین دستگاه هایی با پر شدن فضای هارد، شروع به پاک کردن قدیمی ترین ویدیوها می کنند، بنابراین دغدغه خاصی هم در این باره  نیز نخواهید داشت .این دستگاه قابلیت ضبط تصاویر را با چی کیفیتی دارد که این مسئله نیز مهم بوده و تفاوت در کیفیت ضبط تصاویر می توانید اختلاف قیمت زیادی را در دی وی ار ها ایجاد نماید که مشتریان عزیز باید این نکته را در نظر داشته باشند که از کم ترین کیفیت ضبط تا بیشترین آن می توان به QCIF,CIF,HD1,D1,WD1 (به ترتیب از چپ به راست) اشاره نمود که تفاوت این استاندارد ها در تعداد پیکسل های ضبط شده از تصاویر زنده می باشد که هر چی این تعداد پیکسل ها بیشتر باشد جزئیات بیشتری از تصویر را داریم که الان بیشتر دی وی ار های چهار کانال بصورت D1 می باشند.

مدت زمان ذخیره سازی تصاویر دوربین های مداربسته در هارد دیسک

دستگاه های ذخیره ساز دروبین مداربسته ( NVR , XVR , DVR , HCVR , HTVR ) از تعداد محدودی هارد پشتیبانی می کنند و بعنوان مثال دستگاه DAHUA XVR 5216H نهایتا از دو عدد هارد 8 ترابایتی پشتیبانی می کند. با توجه به کیفیت دوربین مداربسته ( حجم تصاویر دوربین ) و قدرت فشرده سازی دستگاه ( H.264 , H.264+ , H.265 ) مت زمان ذخیره تثاویر بر روی هارد را می توان محاسبه کرد . قبل از انتخاب و خرید دوربین مداربسته تصمیم بگیرید که سیستم چه مدت باید تصاویر را در خود ذخیره داشته باشد. مطابق آن تعداد هارد مورد نیاز و در نهایت دستگاه مناسب را انتخاب کنید.
ظرفیت هارد مورد نیاز باتوجه به تعداد دوربین ها ، حجم تصاویر گرفته شده(که متناسب با کیفیت افزایش می یابد)، مقدار ساعات تصاویر ضبط شده و تعداد روز های نگه داشتن آنها ، محاسبه می شود. یک هارد با ظرفیت یک ترابایت مناسب برای ذخیره تصاویر تا چهار دوربین می باشد.

برند

انتخاب برند مناسب معمولا گمراه کننده ترین قسمت کار است. در صورتی که به دنبال سیستم مداربسته با کیفیت هستید حتما از برندهایی که از چیپست مناسب استفاده میکنند انتخاب نمایید شرکت داده پردازی آسمان با توجه به تجربیات کاری خود  به شما برند هایک ویژن (HIKVISION) ، هایلوک (HILOOK) و داهوا(dahua)  را پیشنهاد میکند .
 

نکاتی که باید برای خرید دوربین مداربسته مناسب برای آب و هوای سرد در نظر بگیرید

دوربین های مداربسته مناسب فصل زمستان به ویژه انواع Outdoor آنها که در محیط های بیرونی نصب می شوند باید در برابر شرایط آب و هوایی نامطبوع مانند بارش برف، وزش باد، گرد و غبار، باران، سرمای شدید و … مقاوم باشند. در اینجا برای انتخاب بهترین دوربین نظارتی به سه نکته مهم که باید آنها را در نظر بگیرید می پردازیم:
1. قبل از آنکه دوربین مداربسته خود را انتخاب کنید شرایط آب و هوایی و میزان دمای منطقه مورد نظر را بسنجید
قبل از آنکه اقدام به خرید دوربین مداربسته مورد نظر خود کنید ابتدا لازم است تا دمای مکان مورد نظر را در زمستان بررسی کنید. زیرا دوربین هایی که می توانند شرایط سخت سرمایی یا گرمایی را تحمل کنند ممکن است قیمت بالایی داشته باشند. اقدام درست این است که دوربینی را بخرید که بتواند زمستان نقطه سکونت شما را تحمل کند. برای مثال لزومی ندارد که دوربینی بخرید که تحمل دمای سرد آن تا منفی 60 تا 80 در جه است زمانی که سردترین دمای منطقه سکونتتان تنها تا منفی 5 درجه است.
2. دمایی که دوربین در آن عملکرد مناسبی دارد را در نظر بگیرید

هر دوربین مداربسته مجموعا دارای یک سری ویژگی ها یا شرایط کار است که معمولا در بخش مشخصات یا کاتالوگ دستگاه به آن اشاره می شود که دمای مناسب برای بهترین عملکرد دوربین نیز در آن ذکر شده است. دمای مناسب برای عملکرد صحیح در انواع دوربین های مداربسته تحت شبکه با یکدیگر متفاوت است. برخی از دوربین های مداربسته می توانند در رنج های دمایی 55+-10- نیز عملکرد خوبی داشته باشند. برخی حتی می توانند در سرمای سخت و رنج دمایی منفی 30 یا منفی 40 درجه نیز بدون اختلال کار کنند. در حقیقت، برخی از دوربین ها و سیستم های امنیتی می توانند در دماهای بسیار بالاتر و یا بسیار پایین تر از درجه حرارت اعلام شده نیز عملکرد خوبی داشته باشند.
اما اگر دوربین یا سیستم مداربسته خود را مستقیما در نزدیکی یک منبع گرمایی شدید مانند کوره یا بخاری قرار دهید ممکن است به دوربین شما آسیب رسانده و منجر به مختل شدن و یا حتی سوختن آن شود.

شرکت داده پردازی آسمان با بیش از 10 سال سابقه در زمینه انفورماتیک شبکه و الکترونیک آماده ارایه خدمات –  نصب و پشتیبانی دوربین های مداربسته در استان فارس شهرستان ارسنجان مرودشت شیراز خرامه پاسارگاد سپیدان آباده طشک بختگان نی ریز آباده اقلید سعادتشهر سیدان سرچهان بوانات شرق آباد علی آباد فاروق نی ریز میباشد.

در صورتی که قصد تماس با ما را دارید لطفا از طریق شماره های نوشته شده با ما تماس گرفته و یا با تکمیل و ارسال فرم تماس زیرافتخار اولین تماس را به همکاران ما بدهید .

فرم تماس با ما :
شماره های تماس با ما :
شماره همراه جهت تماس های ضروری :
آدرس :
فارس ، ارسنجان ، ابتدای میدان سعیدیه به سمت طالقانی – سمت چپ ؛ شرکت داده پردازی آسمان