07191090341
02191090341
07143523510
معرفی سرورهای لینوکسی

سرور لینوکس یک نوع کارآمد و قدرتمند از سیستم عامل open source لینوکس (OS) است. سرورهای لینوکس برای پاسخگویی به نیازهای روز افزون برنامه های تجاری مانند سیستم و مدیریت شبکه، خدمات وب و مدیریت پایگاه داده ساخته شده اند.

سرور های لینوکسی به دلیل امنیت بالایی که دارند مشهور هستند، ثبات و انعطاف پذیری آن ها نیز، نسبت به سایر سیستم عامل ها بیشتر است. به همین دلیل برای سرور ها اغلب لینوکس را به عنوان سیستم عامل اصلی انتخاب می کنند.
برخی از نمونه های سیستم عامل های سرور لینوکس عبارتند از: CentOS ،Ubuntu Server ،Gentoo ،Debian ،Slackware و… .
لینوکس بهترین گزینه برای سیستم عامل سرور ها محسوب می شود زیرا نیازی به رابط کاربری گرافیکی ندارد و همه دستورات می توانند از طریق خط فرمان اجرا شوند. این به کاربران کمک می کند تا حداکثر عملکرد سیستم را بدست آورند.

ویژگی های سرور لینوکسی

  • ثبات

در سرور های لینوکسی برای حفظ سطح کارایی نیازی به راه اندازی مجدد دوره ای نمی باشد. سیستم های لینوکس اگر به صورت دقیق تنظیم شوند، می توانند عموماً تا خرابی سخت افزار یا خاموش شدن سیستم به طور دقیق و منظم کار کنند.

  • بهره وری

لینوکس عملکرد بالا و مداوم را در شبکه ها و سرورها ارائه می دهد. این توانایی برای مدیریت حجم زیاد کاربر و همچنین اتصالات موازی کاربرد دارد.

  • امنیت

لینوکس امنیت را به صورت کاملا درجه یک برای شما فراهم می کند. فایروال های کارآمد و همچنین سیستم های دسترسی همه کاره اجازه دسترسی به پرونده های شما را نمی دهند. پس اگر در سرورتان از سیستم عامل لینوکس استفاده می کنید خیالتان از بابت امنیت آن راحت باشد.

  • شبکه سازی

لینوکس ویژگی های یک شبکه استثنایی را به شما ارائه می دهد. این ویژگی علاوه بر ایمن بودن، برای چندین برنامه قابل تنظیم است.

  • انعطاف پذیری

از آنجا که سیستم عامل قدرتمند لینوکس open source است، کد اصلی به راحتی در اختیار همه کاربران قرار می گیرد. کاربران می توانند آن را مطابق با نیاز خود تنظیم کنند و به راحتی از آن استفاده کنند.

  • پشتیبانی فنی

سیستم عامل لینوکس بهترین پشتیبانی های فنی موجود را به شما ارائه می دهد. به این دلیل است که، توسط مشاوران مختلف، توزیع کنندگان تجاری و همچنین یک جامعه فعال از توسعه دهندگان استفاده می شود.

  • چند وظیفه ای

Multitasking یا امکان اجرای چندین برنامه یا کار همزمان، توسط لینوکس پشتیبانی می شود. یعنی لینوکس ها می توانند در آن واحد چندین کار را به صورت همزمان انجام دهند.

  • بدون خرابی

تقریباً همه به روزرسانی ها بدون این که نیاز به ریست و یا خارج شدن از حساب کاربری باشد، اعمال می شوند. علاوه بر این، سرورهای دارای لینوکس به ندرت برای تصحیح خطاها یا تکمیل به روزرسانی ها، نیاز به راه اندازی مجدد دارند. این یعنی عملاً بدون خرابی و از کار افتادن سیستم همواره به کار خود ادامه می دهند.

  • کد منبع آزاد و توضیح شده

تعداد زیادی از برنامه نویسان کد منبع لینوکس را بازبینی کرده اند و آن را تغییر داده اند. بنابراین، بازدهی همیشه در حال افزایش است، که منجر به افزایش عملکرد و از بین بردن اشکالات و بهبود امنیت می شود.

  • کنترل پنل سرور لینوکسی

سرور لینوکسی از پایداری بالاتری نسبت به سایر سیستم عامل ها برخوردار می باشد و بیشتر سهم بازار را لینوکس به خودش اختصاص داده است اما سرور ویندوز هم کاربران خاص خود را دارد. کار کردن با سرور لینوکس در خط فرمان نیز انجام می شود. البته این به آن معنا نیست که همیشه این اتفاق صورت می گیرد! شما می توانید به راحتی با نصب یک کنترل پنل مدیریتی، سرور خود را بدون نیاز به نوشتن کد های لینوکسی و از طریق صفحه گرافیکی و مرور گرتان به سادگی مدیریت کنید.

کنترل پنل های مختلفی وجود دارند که شما می توانید از آن ها استفاده کنید. کنترل پنل هایی مانند: Direct Admin، Cpanel، Webmin و… 

 

معرفی ویندوز سروری

ویندوز سروریک میزبان مجازی با سیستم عامل قدرتمند می باشد که دسترسی کامل برای انجام هر موردی روی این سرورها برای شما فراهم میشود. به این صورت که با پرداخت هزینه کمتر نسبت به سرور اختصاصی می توانید یک سرور مجازی ساز قوی همراه با منابع سخت افزاری خواهید داشت. می توانید سیستم عامل ویندوز مورد نظرتان را روی آن نصب کنید و با دسترسی کنترل پنل به آن متصل شوید و بدون هیچ محدودیتی برنامه های خود را مدیریت کنید.

کاربرد ویندوز سرور

شرکت مایکروسافت نسخه ای از سیستم عامل را مختص سرویس دهی تولید کرده است. ویندوز سرور قدرتمندتر از نسخه های دسکتاپ طراحی شده است و کنترل بهتری بر شبکه،میزبانی وب و مدیریت دیتابیس ها دارد. ویندوز سرور می‌تواند کاربرد های متفاوتی داشته باشد. در ادامه به نمونه هایی از کاربرد ویندوز سرور اشاره میکنیم :

میل سرور: کاربرد این سرور برای ارسال و دریافت ایمیل است

دیتابیس سرور: برای دسترسی به اطلاعات دیتابیس است.

وب سرور: ارائه خدمات نمایش وب سایت

DNS سرور: ارائه سرویس DNS

کاربرد ویندوز سرور، به یک سرویس خاص محدود نمی‌شود و شما می‌توانید تمامی‌ این سرویس ها را همزمان با هم ارائه کنید. این موضوع باعث شده مهم ترین و محبوب ترین کاربرد ویندوز سرور، ارائه خدمات میزبانی باشد.

 

مزایای استفاده از ویندوز سرور چیست؟

  • عدم پیچیدگی در انتخاب نسخه ویندوز سرور

در ویندوز سرور،مایکروسافت کار را راحت تر کرده است و می‌توانید بین دو نسخه Standard و Datacenter یکی را انتخاب کنید. تفاوت کلیدی بین این دو انتخاب تعداد ماشین های مجازی است که می‌توانید بر روی آنها راه اندازی کنید. اگر شرکت شما، یک شرکت متوسط است و منابع سخت افزاری محدودی دارد، نسخه Standard گزینه مناسبی است.

  • Data Deduplication

در حال حاضر فضای ذخیره سازی هزینه قابل توجهی برای سازمان ها دارد و در آینده نیز رشد چشمگیری خواهد دشت. بسیاری از سازمان ها تلاش دارند از سیستم ذخیره سازی SAN استفاده کنند. به جای خرید ابزارهای اضافی و نرم افزارهای گران قیمت، سازمان ها می‌توانند از همان دیسک های ارزان قیمت خود استفاده کنند و یک SAN مجازی نرم افزاری بر روی ویندوز سرور ایجاد کنند.

  • Diskless Boot

در ویندوز سرور می‌توانید بدون نیاز به دیسک، سیستم عامل را از روی شبکه بارگذاری کنید. در سازمان های بزرگ با این کار هزینه ها کاهش پیدا می‌کند و کنترل بهتری بر روی سیستم ها خواهید داشت.

  • NO GUI

در ویندوز سرور، این امکان را دارید که سیستم عامل را بدون رابط گرافیکی نیزنصب کنید، به این نسخه Core گفته می‌شود. به دلیل حذف رابط گرافیکی و بسیاری از اپلیکیشن ها، منابع سخت افزاری قابل توجهی آزاد می‌شود و می‌توان آن را در اختیار ماشین های مجازی قرار داد. با وجود حذف بسیاری از اپلیکیشن ها و ابزارها در نسخه core،امنیت بهتری خواهید داشت و سطح تماس با دنیای بیرون نیز بطور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

  • سیستم فایل ReFS

ReFS (Resilient File System) ویندوز سرور را وارد آینده کرده است. این سیستم فایل، قابلیت پشتیبانی از حجم های بسیار بالا را دارد. این فایل سیستم از متادیتا برای ذخیره اطلاعات فایل ها استفاده می‌کند و ویژگی های متنوعی را برای اصلاح خودکار و ارزیابی داده ها فراهم می‌کند.

در صورتی که قصد تماس با ما را دارید لطفا از طریق شماره های نوشته شده با ما تماس گرفته و یا با تکمیل و ارسال فرم تماس زیرافتخار اولین تماس را به همکاران ما بدهید .

فرم تماس با ما :
شماره های تماس با ما :
شماره همراه جهت تماس های ضروری :
آدرس :
فارس ، ارسنجان ، ابتدای میدان سعیدیه به سمت طالقانی – سمت چپ ؛ شرکت داده پردازی آسمان